SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Växjö Handbollsförening
VINNER ALLTID I LÄNGDEN
Välkommen till Växjö HF P14 - födda 2010

Vi är ett stort och härligt gäng  killar som tränar på GBJ Arena.

 

Träningstider säsongen 23/24

Måndagar 16:30-17:45 GBJ

Onsdagar 19:30-21:00 Kungsmadskolan

Torsdagar 19:30-21:00 Kungsmadskolan

 

Nyfiken? Kontakta Ingela Åberg (ingela.aberg@netatonce.net)

Information inför säsongen 24/25 P14
2024-06-04 12:55

Stort tack till spelare och föräldrar för en intensiv och rolig handbollssäsong med mer än 50 seriematcher och många roliga cuper! Tack Marcus Johansson, Theos pappa, som sett till att vi även denna säsong har åkt minibuss till alla våra bortamatcher. Här kommer information inför säsongen 24/25, inför säsongsstart återkommer vi med mer detaljer.

 

Beachträning och Åhus Beach

Vi tränar på tisdagar 18:30-20:00 och har redan hunnit med antal träningar. Liksom tidigare år kör vi löpning/fys innan vi drar i gång i sanden och då är det viktigt att spelarna har med sig löparskor, detta står i kallelsen men flera av spelarna dyker upp till träning med tofflor. 15 & 16 juli är det dags för heldagar på stranden i Åhus, mer info är på gång och det är också dags för betalning av tröjorna så var beredda på information i in-korgen.

 

Truppen

Några av spelarna har valt att sluta med handbollen under och efter säsongen och vi kommer att vara drygt 20 spelare när vi drar i gång i höst, fortfarande en stor och härlig trupp!

 

Träningstider

Träningstiderna för 24/25 presenteras innan midsommar. Träningen kommer att dra i gång i mitten av augusti med tre pass i veckan. Satsningen på gemensam målvaktsträning har fallit väl ut och kommer att fortsätta även under kommande säsong. Det blir samma tid även denna säsong, fredagar 17:45-19:00.

 

Hjälp spelarna att inte tappa träningen under sommaren, liksom förra sommaren kommer vi att skicka ut träningsinspiration till aktivitet på egen hand. Träna gärna med era spelare och peppa dem.

 

Cuper och USM 24/25

Den kommande säsongen gör vi debut i USM för 14-åringar. Datumen för spel är:

Steg 1 19-20 oktober

Steg 2 14-15 december

Steg 3 25-26 januari

Steg 4 29-30 mars

Finalspel 2–4 maj

 

Med stor sannolikhet kommer vi att arrangera steg 1 på hemmaplan i Griffel Arena.

 

För USM för U14 spelar alla lag 4 steg, för att gå till finalspel krävs att man kvalificerar sig till spel i Steg 4A och där kvalificerar sig 8 lag till finalspelet. Föreningens spelarutbildningsplan säger att: ” I USM representeras föreningen och starkaste laget för dagen spelar. Detta innebär att föreningen från 14 års ålder accepterar uttagningar där de spelare som kommit längst spelar tillsammans i USM under tränarnas ansvar. Detta med förbehållet att inom den trupp som tas ut erbjuds alla speltid. Från U16 skall det starkaste laget representera föreningen. Tränarna ansvarar för matchningen under USM.” Med den stora trupp vi har innebär det att alla spelare inte kommer att delta i USM. Spelarutbildningsplanen säger också: ” I de fall en ålderskull har många deltagare och alla ej kan erbjudas spel i USM skall lagen ha en plan för hur möjlighet till spel förutom seriespel erbjuds alla spelare, detta kan vara cuper, träningsmatcher eller dylikt.” Vi planerar som vanligt att ha en ambitiös matchning i seriespel och cuper så att alla spelare erbjuds möjlighet att spela många matcher.

 

Vi har redan gått ut med intresseanmälan för Vikingaspelen 22 september och Skadevi Cup 1–3 november. I samband med föräldramötet som planeras till mitten av september kommer vi tillsammans att prata om övrig säsongsplanering.

 

Seriespel 24/25

Från och med denna säsong när vi spelar i P14-serien faller nivå 3 bort, vi har anmält lag i nivå 1 och 2. Seriespelet förväntas dra i gång sista helgen i september alternativt första helgen i oktober. Så snart vi har information uppdaterar vi vår kalender. Redan nu kan ni se ett antal aktiviteter i kalendern.

 

En nyhet från och med denna säsong är att #Schysstmatch möte införs i alla barn/ungdomsserier U10-U19.  Mer information om vad detta innebär hittar ni på här.

 

Utprovning av profilkläder

Utprovning av föreningskläder kommer att äga rum måndag i vecka 35 till och med måndag i vecka 36. Det gäller overall, hoodie och eventuellt tillkommer ytterligare några alternativ. Övriga föreningskläder finns alltid tillgängliga i teamshopen på Intersport. Måndag kväll vecka 35 finns det möjlighet att beställa handbollsskor från Adidas i stl 36 och uppåt till rabatterade priser i klubblokalen. Mer information om detta kommer att skickas ut från kansliet när det närmar sig.

 

Försäljningskoncept säsongen 24/25

Föreningen kommer att ha samma försäljningsupplägg som under säsongen 23/24 med tvättmedel och andra förbrukningsvaror samt bingolotter. Eventuellt kan det bli en försäljningsperiod under februari/mars pga. ökade kostnader för material, domare och hallkostnader.

  • Försäljningsuppdraget för tvättmedel och dylikt genomförs under oktober. Allt överskott kommer att gå till de enskilda lagen. Varje spelare ansvarar för att sälja minst 10 enheter.
  • Bingolottoförsäljningen,10 bingolotter och 2 kalendrar per spelare, startar i slutet av oktober. Det är liksom tidigare lotter inför uppesittarkvällen dagen innan julafton som gäller.

 

Utbildning för matchfunktionärer och domare

Alla föräldrar från och med U12 samt spelare från U15 skall genomgå utbildning för matchfunktionärer (matchsekretariat och domare) i början av hösten 2024. Föräldrar bemannar matchsekretariatet för lagets egna matcher och förväntas också hjälp till vid seniormatcher vid behov. För att kunna sitta i matchsekretariatet under USM måste man ha deltagit i FU-2-utbildning. Reservera datumen redan nu och gå gärna in och anmäl er direkt. Se separat information för anmälan.

 

Alla spelare från U14 skall genomgå domarutbildning. U14 genomgår utbildning för att kunna döma minihandboll och det kommer att erbjudas möjlighet att döma matcher under säsongen mot ersättning. Det är viktigt att alla deltagare är medvetna om att man innan utbildningen genomförs ska men delta på en webbutbildning innan man blir godkänd på kursen. Denna ska vara färdig innan tillfället på plats. En länk skickas ut en vecka innan kursstart på mail från SHFs utbildningsportal, Online Academy och tar ca 1-2 timmar att genomföra på webben.

 

Enligt Svenska Handbollförbundets Tävlingsbestämmelser för barn och ungdom ska det finnas minst en matchvärd på plats när det spelas barn- och ungdomshandboll (upp till och med U19). Syftet är att skapa en välkomnande, trivsam och trygg miljö där barn och ungdomar kan ha roligt och utvecklas både som spelare, domare, ledare och funktionärer. Handboll Syd erbjuder matchvärdsutbildningar digitalt, uppmuntra gärna era föräldrar att delta i dessa utbildningar. Se separat information för anmälan och mer information. 

 

Handboll Syd erbjuder också en digital utbildning i regelkunskap för föräldrar. Målgruppen är föräldrar och vårdnadshavare. Syftet är att öka regelkunskapen för att öka njutningen av handbollsporten men också förståelsen för domare och domslut. Med större kunskap om regler och bedömningar är det lättare att engagera sig på ett positivt sätt i världens häftigaste sport! Programmet innehåller spelplanen, praktiska saker inför match, målvakt, stegbedömning, offensiva fel, bestraffningar, tecken och lite annat. Se separat information för anmälan och mer information. 

 

Som vanligt kommer det att komma kallelser i SportAdmin för alla dessa tillfällen. Man måste alltid anmäla sig via anmälningslänken i IdrottOnline, anmälan i vårt eget SportAdmin-system är för att vi ska ha koll på vilka som har gått utbildningar och för att kunna sprida information om dessa. Se tidigare utskick för datum, tider och anmälningslänkar. 

 

Handbollens dag 21 september

Svensk Handboll firar handbollens dag den 21 september och vi vill så klart vara med och fira i Griffel Arena denna dag. Läs mer om handbollens dag här. Denna dag kommer det att vara aktiviteter på Griffel Arena, fram för allt för våra yngre spelare men också för er föräldrar. Vi planerar att ha inspirationspass i Handboll Fitness på eftermiddagen.

 

Handboll Fitness startar upp 24/25

I september kommer vi att starta upp Handboll Fitness i föreningen. Handboll Fitness fokuserar på gemenskap och ett lekfullt idrottsutövande oavsett tidigare erfarenhet och ambitionsnivå. Träningspasset är enkelt och flexibelt att sätta ihop och kombinerar bollspel med inslag som förbättrar både styrka och kondition. De termer som används är Puls, Power och Play. Handboll Fitness erbjuder många hälsofördelar i ett och samma träningspass och kräver inga förkunskaper. Vi återkommer inför säsongen med mer information.

 

Laguppdrag 10 och ev 11 augusti

Vi kommer förhoppningsvis erbjudas ett laguppdrag som vätske-och energilangare för PRB (Personliga Rekordens Backyard) som arrangeras av Växjö Löparklubb. Vi hoppas att flera av er befinner er på hemmaplan och kan hjälpa till den 10 och det kan också bli den 11 augusti, det ger ett bra tillskott till lagkassan.

 

Handbollskonfirmation

Under säsongen kommer det att bli handbollskonfirmation för de spelare som är intresserade tillsammans med F14. Information har skickats ut med anmälningslänk där deadline är 12 juni för att anmäla intresse. Alla som anmäler intresse bjuds in till ett förmöte 19 augusti där man får information om upplägget och därefter bestämmer man om man vill delta i handbollskonfirmationen.

 

Spelarutbildning med Handboll Syd 17 eller 18 augusti

Detta år startar spelarutbildning för spelare födda 2010. Vi ledare uppmanar alla spelare i truppen att anmäla sig, det är en möjlighet att få inspiration från nya tränare och spelare i andra föreningar. Information har skickats separat till alla och utbildningen är för ALLA, in och anmäl er till en inspirerande handbollsdag i augusti. Sista anmälningsdag är den 29 juli och därefter sker sker en gruppindelning och varje spelare bli kallad till träningspass.

 

Om inte innan så ses vi i Åhus. Vi ser mycket fram emot kommande säsong,

 

Ledarna

Välkommen till säsongen 2023/24 med Växjö HF P13
2023-08-14 13:28

Hoppas alla har njutit av en härlig sommar! Nu längtar vi efter handboll, svettiga träningar och spännande matcher och att få åka 23:an söderut för att ta oss an Skåningarna i seriespelet. Planerna för säsongen börjar falla på plats gällande träningar. Seriespelet lottas just nu och presenteras 25 augusti och sedan har respektive lag ett par veckor på sig för att justera datum/tider så vi får avvakta den planeringen ytterligare.

 

Här kommer information om höstens aktiviteter så långt vi har koll så att alla kan boka in olika datum och känna till föräldrauppdrag och annat. Ytterligare information kommer i samband med föräldramötet i mitten av september.

 

Truppen 

Vi hoppas att alla killar fortsätter med handboll säsongen 23/24. Som det ser ut just nu är vi 29 killar i truppen.

 

Ledare

Vi kommer att vara 3 ledare under säsongen. Det känns jätteroligt att kunna presentera Wilma och Frida som nya ledare inför säsongen. Ni kommer att få lära känna dem närmare på föräldramöte och spelarupptakt.

  • Ingela Åberg, telefon: 070-226 8017, ingela.aberg@netatonce.net, huvudkontaktperson
  • Wilma Lundin, telefon 072-334 0425, wilma.lundin04@hotmail.com
  • Frida Hörberg, telefon 073-155 0787, rho06001@utb.vaxjo.se

Frida Larsson och Johannes Krondahl går vidare till nya äventyr. Frida har vi redan tackat av och Johannes kommer att avtackas i början av säsongen. De har varit fantastiska och vi kommer att sakna dem mycket! Vi jobbar på att få in ytterligare en tränare i gänget och återkommer med information om detta. Mikael Åberg fortsätter som allt-i-allo vilket innebär att hantera ekonomi kring cuper och logistik samt att rycka in som fystränare och ledare vid behov.

 

Träning

I början av hösten kommer vi att ha olika träningstider respektive vecka beroende på att vi inte får tillgång till kommunens lokaler förrän vecka 36. Vi hade aviserat att vi startar den 14 augusti men den dagen skall det städas under läktarna i hallen så vi drar i gång med träning den 15 augusti och nedan ser ni schemat för de första veckorna:

 

Vecka 33

Tisdag16:00-17:15, fysträning, samling på fotbollsplanen på Norregård

Onsdag 16:30-17:45 GBJ

Vecka 34

Måndag 16:30-17:45 GBJ

Tisdag 19:00-20:15, fysträning, se kallelsen för plats

Fredag 17:45-19:00 GBJ (uppdaterat 15/8)

Lördag Halmstad Handboll Cup för de som anmält sig, heldag. Tider kommer när spelschemat presenteras.

Vecka 35

Måndag 16:30-17:45 GBJ

Tisdag 19:00-20:15, fysträning, se kallelsen för plats

Fredag 19:00-21:00, Kickoff för spelarna, inbjudan skickas ut inom kort.

Vecka 36 – från och med denna vecka har vi våra reguljära inomhustider som gäller hela säsongen.

Måndag 16:30-17:45 GBJ

Tisdag 19:00-20:15, fysträning, se kallelsen för plats (ev sista dag för fysträning)

Onsdag 19:30-21:00 Kungsmad

Torsdag 19:30-21:00 Kungsmad

 

Kallelser till träningar kommer ca fem dagar innan träningstillfället och vi vill att ni svarar på dessa kallelser då de utgör underlag för träningsplanering och närvarorapportering.

 

Under september är fotbollen fortfarande i full gång och vi förstår att många av killarna prioriterar utomhusidrott denna månad men vi hoppas och vill att man deltar i någon/några av träningarna varje vecka.

 

Individuella spelarsamtal

Vi fortsätter med individuella spelarsamtal med alla spelare denna säsong och skall se till att alla får ett samtal, förra säsongen lyckades vi inte få till detta.  Vi återkommer med mer information om detta som är en del i att skapa utveckling för alla spelare och ett sätt för oss ledare att bättre lära känna alla spelare och deras tankar kring fortsatt handbollsutveckling.

 

Kommunikation

SportAdmin är Växjö HF:s administrativa system. Där hanteras medlemskap, kallelser till träningar, matcher och mycket annat. Ladda ned SportAdmin-appen så att ni får notiser där. Från och med denna säsong, när spelarna börjar högstadiet, känns det lämpligt att de själv laddar ned SportAdmin-appen och tar ansvar för att hantera kallelser till träning och matcher.

 

Vår hemsida använder vi för att sprida information, i samband med att vi gör en uppdatering så kommer ett mejl till alla i truppen.

 

På Facebook har vi en sluten grupp vid namn ”Växjö HF P13 (födda 2010)”, syftet med gruppen är att föräldrar skall kunna samordna kring matcher och transport och utbyta information och kanske posta i samband med matcher. Vill du bli medlem så skicka en förfrågan via FB, vi begränsar tillgängligheten till enbart föräldrar/målsmän.

 

På Instagram har vi ett konto vid namn ”vaxjohfp2010” där vi delar med oss av bilder och rörligt material från träningar och matcher så att fler får ta del av hur roligt vi har. Skicka en förfrågan om att följa om du vill följa våra äventyr!

 

Föräldramöte

Onsdag 13 september 18:30-19:30 bjuder vi in till föräldramöte där vi planerar att ge mer detaljerad information inför säsongen om både träningsupplägg och matcher samt cuper och föräldrauppdrag. Vi vill att minst en förälder per barn deltar vid föräldramötet, en kallelse kommer att skickas ut separat.

 

Cuper 23/24

Under säsongen planerar vi för följande cuper:

  • Skadevi Handbollscup 3–5 november i Skövde, U10-U16 deltar. Skadevi är en föreningscup för Växjö HF där klubben står för anmälningsavgiften för 2 lag per åldersgrupp.  Enskilda spelare betalar enbart för deltagarkort och transport. Vi har anmält tre lag utifrån den kallelse som gick ut innan sommaren. Vi kommer att återkomma med mer information under september månad och i samband med föräldramötet.
  • Irstablixten 5–7 april i Västerås. Vårens deltagande gav mersmak och vi vill gärna delta igen.
  • Åhus Beach 15–16 juli i Åhus. En HF-tradition som vi planerar för även 2024.

Cuper vi funderar på:

  • Lundaspelen 26–30 december i Lund. Vill vi åka på cup på jullovet? Vi pratar om detta på föräldramötet.
  • Hallbybollen 4–6 januari 2024, Jönköping. I samband med cupen erbjuds möjligheten att se herrlandslaget i en landskamp i uppladdningen inför EM som spelare senare i januari.
  • Partille Cup 1–6 juli i Göteborg. En cup vi sneglat på i ett par år, det är handbollens Gothia Cup. Intressant?

Ytterligare cuper kan tillkomma, mer om cuper i samband med föräldramötet och kickoff för spelarna.

  

Seriespel 23/24

Vi har anmält 3 lag till seriespel, liksom förra säsongen deltar vi med ett lag i respektive nivå 1, 2 och 3.

  • Nivåanpassat seriespel: Syftet med nivåanpassat seriespel är att kunna erbjuda samtliga lag ett utvecklande seriespel med jämna och roliga matcher. Det finns 3 nivåer där nivå 1 innebär tuffast motstånd och nivå 3 lättast motstånd. Svenska handbollsförbundet har tydliga rekommendationer för hur man skall tänka kring nivåer och dessa följer vi.
  • Handboll Syd har bytt system för elektroniskt matchprotokoll, från och med denna säsong heter systemet Profixio. Under hösten kommer det att erbjudas utbildning i systemet och minst en förälder per spelare behöver genomgå utbildningen. Se mer information nedan.
  • Ny bollstorlek denna säsong, storlek 1.

 

Spelschemat kommer att vara klart och finnas i vår kalender på hemsidan i början av september. Serierna startar i slutet av september för nivå 1 och 2 och i mitten av oktober för nivå 3. Mer information om detta i samband med föräldramötet.

 

Profixio – Elektroniskt matchprotokoll

Även denna säsong skall matchsekretariatet bemannas med funktionärer, se information om denna roll här. HF Syd rekommenderar att man går kursen varje år för att vara ajour och för att hålla hög kvalitet. Denna säsong införs ett nytt digitalt system för elektronisk matchregistrering som ersätter det gamla EMP, det nya systemet heter Profixio.

 

19 och 20 september genomförs FU1 (föreningsfunktionär) och 27 september genomförs FU2 (distriktsfunktionär) utbildningar för funktionärer. Föreningsfunktionärer kan sitta upp till U16 men sedan krävs att man genomgått Distriktsfunktionärsutbildningen (FU2). I USM krävs också att man genomgått FU2.

 

Minst en förälder per spelare behöver genomgå utbildningen och med ett nytt system från och med denna säsong rekommenderas att man går FU1 utbildningen även om ni fick den förra säsongen. FU2 utbildningen rekommenderas för er som gått FU1 flera gånger och är redo att gå vidare på utbildningsstegen. Det kommer en kallelse via SportAdmin per tillfälle så att vi har koll på vilka som har gått utbildningarna, notera att ni också måste anmäla er via Handboll Syds anmälningslänk. Egen dator skall, PC, verkar inte stödja Mac i nuläget...

 

Höstlovshandboll

I samband med höstlovet arrangeras höstlovshandboll i GBJ. Inbjudan kommer senare.

 

Föräldrauppdrag

Som förälder till spelare i Växjö HF ingår att delta i föräldrauppdrag under säsongen. Vår förhoppning är att ni skall tycka att detta är roligt och en möjlighet att lära känna föreningen och varandra. I samband med föräldramötet kommer vi att prata mer om vad det innebär men här kommer en kort översikt.

 

Föräldrasamordnare – alla lag skall ha en föräldrasamordnare som ansvarar för att fördela ut och administrera föräldrauppdragen. Camilla Öreteg har i flera säsonger utfört detta uppdrag med bravur och det  känns betryggande att hon antar uppdraget även denna säsong.

  

Kioskuppdrag – GBJ Arena har en kiosk som håller öppet i samband med matcher. Vårt lag kommer att få i uppdrag att bemanna kiosken under någon/några helger under säsongen. Mer information kommer.

 

Funktionärsuppdrag – i samband med att vi spelar hemmamatcher behöver vi funktionärer till matchsekretariat och matchvärd. Vi kommer att kontakta er i god tid och med detaljerad information om vad detta innebär när vi vet när vi har hemmamatcher.

 

Försäljningsuppdrag – Växjö HF har en kombination av obligatoriska och frivilliga försäljningsuppdrag. Föreningen kommer att ha samma försäljningsupplägg som under säsongen 22/23 med tvättmedel och andra förbrukningsvaror samt bingolotter.

 

Försäljningsuppdraget för tvättmedel och dylikt genomförs under oktober. Allt överskott kommer att gå till de enskilda lagen. Bingolottoförsäljningen till uppesittarkvällen dagen innan julafton startar i slutet av oktober. Överskott går till föreningen. Det kommer också att finnas möjlighet till frivilliga försäljningsuppdrag under säsongen. Mer information kommer.

 

Utprovning av profilkläder

Killarna växer och kanske är det någon som behöver en ny overall eller andra profilkläder. Vecka 35 samt måndag vecka 36 sker utprovning av profilkläder på kansliet vardagskvällar under denna period, tiderna som gäller är 17:00 - 20:00. Kläderna som finns att prova och beställa är träningsoverall (jacka/byxa) och hoodie. Overallen har i år bytt färg från svart till grå jacka och byxorna är svarta med gula stripes längst med sidorna. Hoodien har också bytt design från grå till svart och är nu mer i bomull. Det går inte att beställa kläder efter måndagen den 4/9. Beräknad leverans är under vecka 44, kläderna hämtas ut på Intersport! Övriga produkter hittar ni här och kan provas på Intersport.

 

Vi ser verkligen fram emot säsongen tillsammans med killarna och er, nu kör vi! Har ni frågor, synpunkter eller glada tillrop är det fritt fram att kontakta oss.

 

Ledarna; Frida, Ingela och Wilma

Information i slutet av säsongen 22/23
2023-04-10 21:01

Handbollssäsongen 22/23 lider mot sitt slut. En säsong där spelartruppen har blivit större, vi har spelat många matcher, spelat cuper och utvecklats massor. Att få spendera tid med Växjö HF P12 denna säsong har varit ett privilegium!

 

Ett stort tack till Marcus Johansson, Theos pappa, som sett till att vi har åkt minibuss till alla våra bortamatcher. Otroligt bra fixat och vi har haft väldigt mycket kul i minibuss denna säsong. Väg 23 söderut har vi nyttjat nästan varje helg känns det som och våra spellistor har gått varma!

 

Här kommer information om slutet av säsongen 22/23 och information om vad vi har koll på inför säsongen 23/24. Inför säsongsstart återkommer vi med mer detaljer

 

Slutet av säsongen 22/23:

 

Säsongsavslutning (-ish) lördagen den 15 april

På lördag den 15 april träffas vi för att spela och utmanas på olika sätt och vi avslutar med att käka pizza, separat mail kommer kring detta.

 

Vi tränar inomhus fram till och med den 24 april, se kalendern för datum och tider då vi inte kommer att köra 3 gånger i veckan och vi har försökt att byta till oss tider i GBJ när vi kan.

 

Många av spelarna har sommaridrotter men inte alla. Spelarna blir också äldre och kan tillgodogöra sig så kallad försäsongsträning. I mitten av maj kommer vi att starta upp beachträning och också träna ytterligare en dag i veckan då det blir klassisk försäsongsträning (kondition och fys). Upplägget för detta återkommer vi om inom kort.

 

Beachträning och Åhus Beach

Vi har inte fått information om tider för träning för beachhandbollen ännu men vi kommer att ha träning en gång i veckan på beachhandbollsplanerna vid simhallen.  Alla killar är välkomna att träna oavsett om man är anmäld till Åhus Beach eller inte. Då vi är en stor trupp och har tillgång till en beachplan kommer träningen att vara uppdelad i en fys-del och en beachdel för alla spelare.  

 

Inlämning av matchställ

Lämna in matchställ så snart ni kan i samband med träning eller lämna på Bastövägen 22 till Ingela. Är vi inte hemma går det bra att hänga i en påse på dörren.

 

Inför säsongen 23/24:

 

Truppen

Vi hoppas att alla killar fortsätter med handboll säsongen 23/24. Alla spelare har haft en jättebra utveckling under säsongen och vi ser fram emot att fortsätta utvecklas tillsammans. Vi skall redan nu anmäla antal lag till seriespel och behöver ha lite koll på hur stor trupp vi har nästa säsong. Det kommer ut en kallelse i SportAdmin där ni svarar kring intresset för nästa säsong för att ge oss en bild av läget. Detta svar är inte bindande men ger en indikation inför nästa säsong.

 

Träningsschema

Träningsschema för 23/24 kommer att presenteras innan sommaren. Träningen kommer att dra i gång i mitten av augusti. Vi hoppas kunna erbjuda 3 träningar per vecka.

 

Cuper 23/24

Föreningen planerar att arrangera/delta i följande cuper under säsongen 22/24:

 

Skadevi Cup 3–5 november i Skövde, U10-U16 deltar. Skadevi är en föreningscup för HF där klubben står för anmälningsavgiften för 2 lag per åldersgrupp.

 

I slutet av april kommer vi att skicka ut en kallelse gällande deltagande i Skadevi då sista anmälningsdag är den sista maj. Vi behöver veta hur många som är intresserade av att delta för att kunna anmäla rätt antal lag.  

 

Liksom innevarande säsong hoppas vi delta i fler cuper. Det erbjuds en cup redan i slutet av augusti i Halmstad som kan vara ett alternativ för att starta upp säsongen. Vi återkommer senare i vår samt vid höstens föräldramöte som kommer att äga rum i september.

 

Seriespel 23/24

Förhoppningen är att anmäla lag i tre serier säsongen 23/24, liksom innevarande säsong gäller:

  • Nivåanpassat seriespel: Syftet med nivåanpassat seriespel är att kunna erbjuda samtliga lag ett utvecklande seriespel med jämna och roliga matcher. Det finns 3 nivåer där nivå 1 innebär tuffast motstånd och nivå 3 lättast motstånd. Svenska handbollsförbundet har tydliga rekommendationer för hur man skall tänka kring nivåer och dessa följer vi. Vi kommer inte att ha fasta lag i seriespelet.
  • EMP – Elektroniskt Matchprotokoll är Svenska Handbollförbundets system för hantering av matchprotokoll. Liksom denna säsong kommer vi att behöva hjälp av er föräldrar med att bemanna sekretariat och andra matchfunktioner när vi har hemmamatcher och utbildning kommer att erbjudas i början av hösten.
  • Vi byter bollstorlek till 1.

Försäljningskoncept säsongen 23/24

Föreningen kommer att ha samma försäljningsupplägg som under säsongen 22/23 med tvättmedel och andra förbrukningsvaror (nyhet är att det ingår toalettpapper) samt bingolotter.

 

Utprovning av profilkläder

I början av september sker utprovning av profilkläder, mer information kommer.

 

Tusen tack till spelare och föräldrar för en jätterolig inomhussäsong och på återseende,

 

Ledarna 

Växjö HF P12 har fått en sponsor!
2022-09-26 17:38

Vi är så tacksamma för att Marcus Johansson (Theos pappa) genom sitt företag Willo kommer att sponsra Växjö HF P12 säsongen 22/23. Vi kommer att kunna åka i stil till våra bortamatcher med en minibuss med Växjö HF-logga sponsrad av Marcus/Willo, så coolt!

 

Vi har fått uppdraget att bemanna drickastationerna på Växjö marathon den 15 oktober vilket genererar 5000 kr till lagkassan.

 

I och med detta reduceras vår kostnad för transport till bortamatcher rejält och så här kommer det att funka under säsongen:

  • Antal bortamatcher/sammandrag: 22 (vid 3 tillfällen har vi två bortamatcher samma dag).
  • Laget kommer att transporteras med en minibuss och en personbil, i de fall där vi har två matcher samma dag kommer det att gå 3 personbilar till den ena matchen/sammandraget.
  • Det utgår ersättning med 500 kronor till de personbilar som kör till match oavsett avstånd (personbilarna förväntas kunna ta 3–4 spelare för att ersättning skall utgå).
  • Varje spelare betalar 130 kronor per bortamatch i transportkostnad oavsett destination (blir man sjuk eller får förhinder inför match betalar man inte).
  • Laget (ledare eller föräldrachaufför) ansvarar för att tanka upp minibussen efter varje transport, här gäller full kostnadstäckning, och returnera den till PeGe Minibuss.
  • Lagets ekonom blir Mikael Åberg och detaljerade instruktioner kring in- och utbetalningar kommer, allt kommer att ske via Swish.
  • Grundplanen är att alla spelare skall spela ungefär lika många hemmamatcher som bortamatcher men som vi alla vet är det många parametrar som spelar in.
  • Vill man som förälder hänga med och heja är man varmt välkommen men man löser transport på egen hand, samordna gärna via vår FB-grupp.

ALLA skall vid alla tillfällen det är möjligt nämna vilket fantastiskt företag Willo är😉 (ledarnas förslag, inte Marcus).

 

Mvh

Ledarna

Rapport från föräldramötet
2022-09-15 22:19

Hej alla föräldrar,

 

Tusen tack för ett bra föräldramöte, det känns bra att ha en trygg, stabil och stöttande grupp föräldrar i ryggen när vi susar in i säsongen 22/23 med killarna!

 

Presentationen från föräldramötet hittar ni nu under fliken dokument här på vår hemsida.

 

Flera frågor återkommer vi till men nedan en uppdatering om vad som sades förutom informationen i PPT:

  • Marcus (Theos pappa) och vi ledare skall prata ihop oss och återkommer med ett förslag kring transporter under säsongen. Tack Marcus för kreativa lösningar:)
  • Alla föräldrar som har idéer kring sätt att dra in pengar till lagkassan får gärna höra av sig till oss ledare, mycket pengar för liten insats är det vi satsar på! Gärna aktiviteter där vi kan involvera spelarna.
  • På fredagsträningarna från och med 30 september kommer alla spelare att uppmuntras att stanna kvar och duscha gemensamt med laget, fredagsfys, fredagsdusch och sedan fredagsmys! Ledare/föräldrar (manliga) kommer att finnas på plats och under föräldramötet var vi överens om att detta är en viktig del i att bygga sammanhållning i laget.
  • Ingela har fått i uppdrag att kolla med styrelsen om vi kan komplettera utbudet i kiosken när vårt lag har kioskhelg och genom detta samla in pengar till det egna laget. Även möjligheten att erbjuda föreningen välbehövlig uppfräschning av lokaliteterna i hallen mot tillskott i lagkassan skall undersökas.

På återhörande och vi ser verkligen fram emot säsongen.

 

Frida, Ingela och Johannes

Spelade matcher
Kommande aktiviteter
Nyheter från föreningen
Växjö Handbollsförening, 03/07 14:55 
Växjö Handbollsförening, 13/05 11:26 
Växjö Handbollsförening, 08/04 10:30 
Växjö Handbollsförening, 28/02 16:38 
Växjö Handbollsförening, 26/02 14:05 
Växjö Handbollsförening, 26/01 11:41